外面的流浪狗狗跟貓咪怎麼辦?

今天下午去公司練鋼琴,練的還不賴!又是從下午三點練到快八點才回去,在三點到八點的之間我總共休息了三次。第一次休息的時間看到力宏來公司開會,我們哈啦了一下下。他很驚訝我跟他變成同門師兄妹~ 原來他不確認之前他所聽到的 Renée 指的是我,今天才確認!我就跟興奮的他說我們合作的 Cockney Girl MV 幫助了我很多。他替我高興,還為我加油打氣! 我心裡面 O.S. 著: "歐耶~! 歐耶~!" 我還跟他說我今天來公司的目的地是要練鋼琴,我也跟他說我昨天練鋼琴碰到的瓶頸。力宏就開玩笑的跟我說:只要唱歌大聲點就好了,彈錯沒關係~ 哈哈!我就自信滿滿,開開心心的回到錄音室練琴。

我第二次休息的時候換義達來公司開會。 也跟他哈啦了一下,他走進來看我練了怎麼樣,我就彈副歌給他聽。他聽了跟我說通過! 我就問他:不會彈的太簡單嗎?義達說沒問題!我心裡面O.S.著: "目哇哈哈哈!" 還是因為他要趕著去開會? +_+" 嗯?

哈哈 ~ anyway, 今天練琴練的很開心! 比昨天好很多! 謝謝兩位音樂天才的指點~真的要多多跟他們學習! ~ 呵呵! 

我要回去之前在公司跟韻雅姐還有小象姐聊天。(小象姐,生日快樂~~) 我們聊到在外面的流浪動物,我們都是愛護動物的人,所以聊到這話題會很感傷。我就跟他們分享說我以後最大的心願是想要幫助全世界的流浪動物! 因為他們實在是很可憐。有些動物出生就沒有家,有些是被主人拋棄 (你知道嗎?當一個狗狗被主人拋棄的時候他會在外面一直不停的尋找他的主人,因為他並不曉得他自己已被他心愛的主人拋棄掉了,所以他就會每天尋找回家的路),有些是被人類利用來生小寶寶拿去到外面賣。之後狗狗貓咪老了身體虛弱不能再生小寶寶的時候就被丟在外面讓他們可憐的自生自滅。當個流浪動物每天餓肚子,在垃圾堆裡面找東西吃,有一餐沒一餐的,冬天冷的要死,夏天熱的要死,下雨天還要淋雨,沒有地方好好的睡覺,還要以防被壞人虐待!! 雖然會有人不贊成幫助流浪動物,因為他們覺得我們人都過的那麼辛苦,都快沒飯吃了,幹什麼還要管到外面的畜生?well,我只想跟他門說:他們不是畜生。動物們雖然不會講我們的語言,但他們還是個有靈性的生命,他們跟我們一樣也是有喜怒哀樂的! 我們唯一能為他們做的就是要改變人類的想法跟觀念。如果你要養寵物,請麻煩把他們當作是自己的小孩愛護他們,記得要常帶他們去看醫生打預防針,注意他們的健康和安全,不要拋棄他們。如果你在外面看到野狗野貓請麻煩不要傷害他們,他們也不會傷害到你的。如果你有能力的話請麻煩協助幫流浪動物的協會,一毛錢不算少,一百萬不算多。

有時候也可以考慮用領養的方式來救狗狗跟貓咪。我們在美國媽媽和哥哥就領養了兩隻狗狗跟路邊撿回來的小貓咪,我們在台彎領養了兩隻貓咪。不要以為領養就沒有漂亮,可愛的寵物哦~ 我們家的 DiDee 跟 NeNa 可愛的要命! 雖然一開始抱回來的侍候他們身體很不好,因為都在外面沒有人好好的照顧。但當我們把他們的身體養好了以後,他們變得超活潑超可愛的!不管我每天多忙碌壓力有多大,我一回到家看到他們兩位撒嬌睡在我旁邊的時候,我一天的累跟壓力就會全部不見,他們會讓我保持好心情! 

我相信一定有很多朋友們跟我一樣愛動物。我們一起加大我們的力量做善事幫助外面的流浪動物好嗎?總有一天我一定要達成我的夢想! 

LoVe,

Renée


以下就是我們家兩位可愛乖女兒們:

NeNa & DiDee

 

DiDee

 

NeNa

 

我在網路上讀到一篇很棒的文章。如果有人能翻譯成中文的話請麻煩你了!!!!!

A Dog's Purpose (from a 6-year-old).

Being a veterinarian, I had been called to examine a ten-year-old Irish Wolf hound named Belker. The dog's owners, Ron, his wife Lisa, and their little boy Shane, were all very attached to Belker, and they were hoping for a miracle. 
I examined Belker and found he was dying of cancer. I told the family we couldn't do anything for Belker, and offered to perform the euthanasia procedure for the old dog in their home. As we made arrangements, Ron and Lisa told me they thought it would be goo d for six-year-old Shane to observe the procedure. They felt as though Shane might learn something from the experience. 

The next day, I felt the familiar catch in my throat as Belker's family surrounded him. Shane seemed so calm, petting the old dog for the last time, that I wondered if he understood what was going on. Within a few minutes, Belker slipped peacefully away. 
The little boy seemed to accept Belker's transition without any difficulty or confusion. We sat together for a while after Belker's Death, wondering aloud about the sad fact that animal lives are shorter than human lives. Shane, who had been listening quietly, piped up, 'I know why.' 
Startled, we all turned to him. What came out of his mouth next stunned me. I'd never heard a more comforting explanation. 
He said, 'People are born so that they can learn how to live a good Life -- like loving everybody all the time and being nice, right?' The Six-year-old continued, 'Well, dogs already know how to do that, so they don't have to stay as long.' 

Live simply.
 
Love generously.
 
Care deeply.
 
Speak kindly.
 
Remember, if a dog was the teacher you would learn things like:
 
When loved ones come home, always run to greet them.
 
Never pass up the opportunity to go for a joyride.

Allow the experience of fresh air and the wind in your face to be pure Ecstasy. 
Take naps.
 
Stretch before rising.
 
Run, romp, and play daily. 
Thrive on attention and let people touch you.
 
Avoid biting when a simple growl will do.
 
On warm days, stop to lie on your back on the grass.
 
On hot days, drink lots of water and lie under a shady tree
 
When you're happy, dance around and wag your entire body.
 
Delight in the simple joy of a long walk.
 
Be loyal.
 
Never pretend to be something you're not. 
If what you want lies buried, dig until you find it. 

When someone is having a bad day, be silent, sit close by, and nuzzle them gently. 

ENJOY EVERY MOMENT OF EVERY DAY!

arrow
arrow
    全站熱搜

    ReneeTakeOver 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()